n1wzAdy

Deus Ex Human Revolution - Succé eller inte?comment_here


Precis som i de tidigare Deus Ex spelen så spelar man som en ny huvudkaraktär denna gången också (Adam Jensen, istället För JC Denton och Alex D).

Innan jag börjar skriva om Human Revolution så tänkte jag berätta en liten rolig historia kring Deus Ex 2 och lite om min kärlek till serien i stort. Jag klarade som bekant ut första spelet för inte allt för länge sedan (jag moddade originalet rätt så hårt för att få bättre grafik, effekter, ljudkvalité osv), och då ville jag ju givetvis installera uppföljaren och börja spela den.

Men nej, ödet ville något helt annat. För jag hittade inte mina skivor hur jag än letade i huset. Så gissningsvis så ligger spelet på vinden någonstans, och där orkar jag INTE gå upp och riva runt. Men historian fick ett bra slut ändå, för jag köpte spelet på nytt bara.


Det är ytterst få personer bland fansen som tror på fullt allvar att Human Revolution kan leva upp till hypén och att titeln är värdig originalet.

Jag ska erkänna direkt att jag aldrig klarat ut Deus Ex 2 Invisible War, så det här blir första gången för mig i sådant fall. Anledning till varför jag väntat så länge med att spela 2an beror på 3 saker. 1. Jag hade en för kass dator när det begav sig 2. Jag hade fullt upp med studior och jobb på den tiden och 3. titeln föll i glömskans arkiv när jag började spela titlar så som Silent Hill 3,  Diablo 2 mfl

Sedan så minnas jag att jag vart grymt besviken på demot som följde med via PCG, uppföljaren var inte alls som originalet. Därav att jag inte plockade upp Deus Ex 2, men nu så gör jag det. Rätt bra timeing också med tanke på att Deus Ex 3 kommer ut den 26 augusti.


Uppföljaren till Deus Ex var inget dåligt spel, men hardcore fansen jubblade inte precis över att man skärt bort i stort sätt ALLT som var bra från första spelet och det som gjorde Deus Ex till just Deus Ex.

Nu står alltså del 3 inför dörren och jag har väl inga jätte stora förväntningar egentligen. Mycket beror på att Warren Spector inte äns är inkopplad i projektet (det var han inte i del 2 heller)
och att det tycks var mer fokus på action än något annat. Fast jag kan ju så klart bli positivt
överraskad. Men utav det jag sett, hört och läst så här långt så räknar jag inte med att jag ska uppleva samma positiva reaktion som när jag spelade Deus Ex 1 för allra första gången.

Men vi får se som sagt var, Human Revolution ser ialla fall rent grafiskt snyggt och väldesignat ut.



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: LIIV - vanlig men unik

Sv: Hehe ne jag jobbar på en körskola :-) och det är kul!

Date: 2011-07-21 Time: 13:28:01 Url: http://liivahliin.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack, jag hatar att vara sjuk ;(

Date: 2011-07-21 Time: 14:03:20 Url: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: EMMAS!

sv: haha nintendo 64!! ;)

Date: 2011-07-21 Time: 14:45:26 Url: http://perssoneemma.blogg.se/
Postat av: Malin

sv: åh tack, ja den är härlig! :)

fin blogg! :-d

Date: 2011-07-21 Time: 14:55:39 Url: http://n
Postat av: LIENE

sv: Ja, väldigt bra! även om jag gillar inte sådan musik men ja, vissa låtar gillade jag i filmen:D

Date: 2011-07-21 Time: 15:40:58 Url: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Robin

- LIIV

Ah, jag trodde att du jobbade på en bank först xD men det låter ju inte alltför illa ju =)



- Sara

Jag förstå det, kör på en massa vitaminer + vatten. Så borde du bli frisk rätt snabbt:-d



- EMMAS

En klockren maskin imo ^^



- Malin

Np :-) tack så mycket!



- LIENE

Smaken är som baken ;)

Date: 2011-07-21 Time: 17:18:29 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy