n1wzAdy

Death Metal - Dödligt bra om den spelas rättcomment_here


Man kan nog lugnt utgå ifrån att det här inte är ett stereotypiskt Justin Bieber eller Jones Brothers fan.

Innan jag kickar igång det här inlägget så vill jag poängtera ut att jag INTE hatar all sorts Death Metal. Eller att jag har något emot personer som gillar och lyssnar på Death Metal. Med det skrivet och sagt så tänkte jag dela med mig utav min åsikt om Death Metal, det kommer att bli en del komik kring ämnet då jag upplever att det finns en del aspekter som är minst sagt komiska.

So here we go!

För det första så måste man kunna skilja på Black Metal, Death Metal, Trash Metal, Heavy Metal och Grindcore för att äns kunna förstå vad jag skrivit för något. Ett typiskt Grindcore band är t.ex Napalm Death, Trash Pantera, Heavy Iron Maiden och Black Metal svenska Dark Funeral.

Det är en ENORM skillnad mellan de olika metal genrerna.
Men just Death Metal är väl något som de flesta vanliga dödliga tyvärr tagit för vana att förknippa med oljud, skrik och total avsaknad utav musikalisk talang. "Det är typ bara att skrika som en gris och spela snabbt, så har du Death Metal", det är en rätt vanlig spontan respons från någon som hört Death Metal.


Angela Gossow, Arch Enemys sångare. Het och grym som tusan!


Dock, så stämmer det inte in på alla Death Metal banden där ute. Ta t.ex Arch Enemy eller In Flames, de har rätt musikaliska stycken och låtar på sitt samvete. Men för att komma till själva komiken i det här inlägget, jag kommer tyvärr inte ihåg vad bandet heter just nu, men det var en Death Metal låt som jag hörde via Headbangers ball på MTV för inte så länge sedan.

Det var sent som fan på kvällen och jag var mer än trött, men jag skulle komma att vakna till liv rätt omgående när ett rätt så udda band började spela på Headbangers ball. Introt till musikvideon var helt stört, rummet var kolsvart, med undantag för ett tänt ljus på ett bord.


Napalm Death är INTE Death Metal (Grindcore), men de är dödligt bra. Bild lånad utav ricecooker.kerbau.com

Sedan stegar en rätt så kortväxt person fram, (sminkad som ett luder) och börjar skrikar som en stucken gris (bokstavligen), där efter följer det sämsta jävla gitarr, bas och trum spelet jag någonsin hört. INGET var sammanhängande för fem öre.

Komiken vart ännu mer uppenbar när deras keyboard spelare kom in i låten, jag kunde nästan svära på att han befann sig i en helt annan värld. Han tycks liksom spela sin egen musik (det enda i låten som lät bra). Det hela vart väldigt, väldigt B och sarkastiskt.

Jag kan inte heller påstå att de gjorde någon bra PR för Death Metal genren i stort heller. Det fick mig att tänka på hur punken var ifrån början, man skulle låta så jävla illa och falskt som det bara gick. Helst skulle man inte kunna spela på sitt instrument alls.

Samtidigt får man ju tänka på att de som lyssnar på Metal har en vis mentalitet också. Man sitter liksom inte och lyssnar på band som Slayer, Down, Sepultura, Type o negative om allt i äns live är happy, happy joy joy med enhörningar, regnbågar, godisregn och magiska älvor.

För att sätta punkt för hela Death Metal grejen så säger jag så här. Det är mer än bara skrik och snabbt tempo, ialla fall om man lyssnar på de topprankade banden. Och bara för att musiken är blytung och har skit snabbt temp så är det inte automatiskt = bra musik.

Och gällande videoklippen här nedanför, ta det inte personligt, jag kunde bara inte motstå frestelsen.



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv: naauw tack hihi :D så glad jag blir :D

nej har varit helt lugnt här , som tur är är, livrädd för åska :O

Date: 2011-07-22 Time: 14:43:41 Url: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: LIENE

sv: Bra där, vädret ska inte hindra en från att gå ut!=)

Date: 2011-07-22 Time: 16:08:07 Url: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Robin

- Alexandra

Det bjuder vi på =) din kille är värsta lyllon! ah, ja här var det rena Star Wars på himmelen...



- LIENE

Jag får dock medge att det var rätt så tufft att jogga idag, men jag bet ihop och körde ändå!

Date: 2011-07-22 Time: 19:39:41 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy