n1wzAdy

Crue Ball - Mötley Crües eget Pinball spelcomment_here


Ska jag vara helt ärlig så är jag inget större Crüe fan, men spelet + dess musik är rätt sweet ialla fall.

Lika bra att jag säger det på en gång, jag formligen HATAR allt vad glamma rock heter. Kärleksballader, män i för tighta kläder, läppstift och annat tjafs. Jag var så satans glad över att Guns N Roses,Metallica, Megadeth, Anthrax, Pantera och Slayer slaktade den scenen totalt i början utav 80talet.

Det hade liksom spårat ur rätt så hårt, de flesta glamrock banden såg typ ut som transor och musiken var vedervärdig minst sagt. Därför är det lita udda och komiskt att jag hittade fram till ett gammalt Pinball spel till/för Megadrive som är baserat på just ett glamrock band (Mötley Crüe).

1992 så släppte EA Crue Ball, och seriöst talat så har jag inte sett/hört eller äns spelat Crue Ball förut. Jag kan inte äns minnas att det fanns någon direkt reklam för titeln i Sverige heller när det begav sig. Jag gissar på att Pinball inte var så där jätte poppis just då, eller så fick spelet för dåliga betyg.

I vilket fall som helst så fann jag Crue Ball på en loppis igår och jag testade spelet idag, och så jäkla crap är inte Crue Ball faktiskt. Sure, det slår inte Pinball Dreams med hästlängder, men det är absolut inte en usel titel. Det ska även nämnas att musiken är riktigt sweet, låtar så som "Live Wire", "Dr Feelgood" och "Home Sweet Home" finns att finna i Crue Ball (samtliga låtar är gjorda utav Mötley Crüe).

Jag tycker helt ärligt att MD versionerna utav de låtarna är bättre än originalet. nåväl, ni får lyssna och avgöra själva, rent spelmässigt så är Crue Ball inget måste köp, så vida man inte är ett hardcore Crue fan.

/Player X
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: LIENE

sv: haha, och jag tränar inte ens:P

Date: 2011-07-28 Time: 13:33:15 Url: http://lienes.blogg.se/
Postat av: LIIV - vanlig men unik

Sv: Finns det värre? :-o Haha. Nej då, men tyckte det var ett himla downstep för mig (a)

Date: 2011-07-28 Time: 13:46:40 Url: http://liivahliin.blogg.se/
Postat av: Sara

Som tur var blev det inte jag :D

Date: 2011-07-28 Time: 13:50:24 Url: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: MELI

sv: Jag va jäätteglad! :D detsamma!

Date: 2011-07-28 Time: 14:41:39 Url: http://mmeeli.se
Postat av: M *

- SLAYER <3

Date: 2011-07-28 Time: 15:34:49 Url: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Robin

- LIENE

Bra jobbat i sådant fall, jag köttar på 3gånger i veckan xD



- Sara

Haha, ja verkligen!



- MELI

Fortsätt att vara glad så gör du mig glad också ^^



- M

Slayer har hängt med mig över allt sedan 1995 \m/

Date: 2011-07-28 Time: 15:56:20 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy