n1wzAdy

Civilization 1 - 1991 var året då civilisationerna uppstodcomment_here


Sid Meiers CIV I vart en jätte succé när den släpptes.

Det känns rätt overkligt när man tänker på hur länge sedan det faktiskt var sedan CIV I hade release (1991), det känns som om man spelade det igår för första gången. Jag var kanske 10år när jag spelade första CIV på tidigt 90tal, jag var inte äns bekant med turordningsbaserade spel (jag hade inte fått nöjet att bekanta mig med X-Com än).

Mina engelska kunskaper var inte så där jätte bra heller på den tiden, men CIV I hjälpt mig att bli bättre efter gud vet hur många timmar utav spelande. Personligen så anser jag att CIV I gjorde mer för mig inom engelskan än vad skolan gjorde.


Man tog en enorm risk om man lämnade sina städer utan försvar. För faror kunde lura precis över allt!

De som spelat CIV VET att det finns hur mycket text som helst att läsa i spelet. Allt ifrån nationers ledare som hotar dig, vill förhandla med dig, statsskick, utveckling utav tekniker osv, samt de texter som finns att läsa om all de enheterna som existerar i CIV I. Trots att CIV I var turordningsbaserat så kan jag inte påstå att man hade tråkigt en sekund, för man visste att när man gjort sina drag så var det sin motståndares tur (precis som i schack).

Vad som helst kunde hände under en turordningsrunda. Barbarer kunde attackera din stad, en nation kunde förklara krig emot dig eller så kanske hittar man en bortglömd civilisation? jag kommer inte heller glömma bort den stora utforskar glädjen som man upplevde i CIV I, man kände sig verkligen som en äventyrare, pionjär och utforskare.

Det ska också nämnas att själva forskningsbiten var en stor del utav charmen i CIV I. Att forska fram nya vapen, tekniker, statsskick osv. I min bok så är CIV I en odödlig klassikär än idag, kärleken har inte rostat ett dugg!



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Guevacci - Blog of Awesomeness!

låter bra det dude!

Date: 2011-07-25 Time: 10:34:39 Url: http://guevacci.se
Postat av: LIIV - vanlig men unik

Sv: Haha, nej men vad menar duu? ;-)

Date: 2011-07-25 Time: 10:40:50 Url: http://liivahliin.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack tack :D

Date: 2011-07-25 Time: 10:48:00 Url: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Robin

- Guevacci

Det ska dock nämnas att jag kör på en väldigt hård diet nu mera. Då jag försöker att komma i super form!



- LIIV

Det var ingen liten katt det där precis :P



- Sara

Any time ^^

Date: 2011-07-25 Time: 13:26:53 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy