n1wzAdy

Phonehouse = slavedriverscomment_here


Först var det studentconsulting nu är det Phonehouses tur att bli avslöjade för slavdrivning.

Jag kan inte direkt påstå att jag var så där jätte förvånad över att mötas utav nyheten på tv igår att mobilförsäljar företaget Phonehouse driver sina anställda att jobba långt över vad som anses normalt på en arbetsplats.

I princip skulle arbetarna (dom flesta är ungdomar) jobba tills att dom brakade ihop, och inte nog med det. Dom fick även mot ta både hot och förnedrande sms från sina chefer och teamleaders. Man kan inte göra annat än att ta sig för pannan, det här är alltså Sverige år 2011 nu.

Då kan man ju fråga sig hur många andra företag i Sverige som kör på samma stil som Phonehouse gjort/gjorde?. Vad jag förstod det som så fick dom anställda knappt ta lunch eller små raster heller. Phonehouse beskrevs i tv mer som en religiös kult än ett större företag.

Och när man fick se lite dolda filmningar från det allra heligaste i företaget, så förstår man varför. Dom så kallade "teamleader" personerna piskar på säljarna under sig att jobba ungefär som nazisterna tvingande judarna att slita i deras fabriker.

Allt är hur som helst avskyvärt och oacceptabelt. INGEN ska behöva jobba under sådana där förhållanden. Därför tycker jag att det är jätte bra att sånt här kommar upp i media (ungefär som fuskbyggarna). Såna här verksamheter och personer SKA hängas ut offentligt.

Ni får ursäkta mig att jag började dagen på det här sättet...men jag vart riktigt upprörd över det hela. Jag får muntra upp både mig själv och er med lite Motörhead istället. Hoppas att ni haft en trevlig helg btw!



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: GUEVACCI

thanks, Haft en bra helg annars?

Date: 2011-02-21 Time: 10:57:33 Url: http://guevacci.blogg.se/
Postat av: angelica

sv eller hur! :)

Date: 2011-02-21 Time: 11:18:19 Url: http://angelicacarlsson.blogg.se/
Postat av: Robin

- GUEVACCI

np ^^ yepp, har meckat med mina nya mobiler och kollat på bland annat "I am legend". Sj då?



- angelica

Tycker pingvinerna är skönast xD

Date: 2011-02-21 Time: 12:28:53 Url: http://gamingground.blogg.se/
Postat av: Sara

Nämen usch och fy för Phonehouse!

Date: 2011-02-21 Time: 12:30:41 Url: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Beich

Dagens blogg är uppe nu!

Vann du inte finns det en ny chans idag med!



Inlägget hittar du här:

http://beich.blogg.se/2011/february/vill-du-ha-tusentals-fler-besokare-var-med-i.html



Lycka till!

Kram Bea

Date: 2011-02-21 Time: 12:35:01 Url: http://beich.blogg.se/
Postat av: Robin

- Sara

Det var jätte många anställda (fd och nuvarande) som mår illa utav hela grejen...såg ju själv vad fd anställda sa om dom på tv igår (sedan läste jag en artikel om just Phonehouse för en vecka sedan).



Dom äcklar mig. Skulle aldrig falla mig in att vi skulle behandla våran personal så där. Man kan få önskvärda resultat UTAN att behandla personalen som slavar. Faktumet är att man kan få ännu bättre resultat genom att visa en ömsesidig respekt och se till att dom trivs och mår bra på jobbet.



Jag har nu bojkottat Phonehouse och det hoppas jag att andra också gör. Inte först den dagen arbetsvillkoren förbättras för dom anställda, så kommer jag att överväga att handla utav dom.



- Beich

Får kolla om jag vann sen =)

Date: 2011-02-21 Time: 13:06:27 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy