n1wzAdy

Astro Warrior - Starköl och old school shmupcomment_here


Klassiskt Shoot-em-up till Master System.

Fråga mig inte varför. Men jag och mina bröder fick för oss att släppa fram min gamla master system och spela just spelet Astro Warrior (1986). Det gick till på följande vis. Vi hade en vild diskussion om vilket shmup till SMS som var bäst.

Givetvis så var jag inte sen med att ta upp just Astro Warrior. Så vi placerade oss framför dumburken över ett par starköl och Astro Warrior. Och precis som jag minns det så är AW både svårt och underhållande.

Det märks även att utvecklarna pressat SMS hårdvaran till max. Då spelet tenderar att sakta ner en hel del när det blir för mycket fiender och skott på skärmen samtidigt. Men jag står fast vid min åsikt.

Astro Warrior är ett utav dom bästa shmup spelen för Sms, punkt slut. Har man en megadrive (med en sms converter) eller en sms och man gillar spel som Gradius och Xevious, då är Astro Warrior spelet för dig.



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: t h a i p i n n e n ♥ - tävling med cocoo.se just nu !

sv jaa jag skulle nog åxå tagit den smaken men helst skulle ja vilja smaka alla :D

Date: 2011-02-18 Time: 21:19:09 Url: http://thaipinnen.blogg.se/
Postat av: Robin

- t h a i p i n n e n

Ja, jag är ialla fall rätt nyfiken på VILKEN smak som smakat bäst i sådant fall ^^

Date: 2011-02-18 Time: 22:31:13 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy