n1wzAdy

Road Rash är bäst till 3DO enligt fansencomment_here


Trots att den här version sägs vara den bästa. Så har jag vare sig hört något om det förut, och inte heller har jag spelat 3D versionen tidigare.

Det här blir en lite annorlunda artikel för min del. Det på så vis att jag trodde att jag visste ALLT om Road Rash serien. Med det så syftar jag på musiken, hojarna, videosekvenserna och de olika formaten, samt versionerna som släppts genom åren.

Men en version utav Road Rash hade jag tydligen lyckats att missa helt. Till mitt försvar så kan jag dock säga så här mycket. EAs 3DO konsol floppade stenhårt, jag har för mig att nypriset (launch priset, 1993 den 27 augusti) låg på (då) i runda svängar 700dollar.


När 3DO hade release 1993 i augusti, så låg retail priset på hela 700dollar! sinnessjukt är bara förnamnet...

Vilket typ var 3-4gånger dyrare än säg Megadrive eller ett Snes (med en helsikes massa tillbehör + spel på köpet). Det skyhöga priset vart 3DOs fall, troligen så trodde väl EA & Trip Hawkins själva på fullt allvar att cdspelaren, FMV (googla!) videos och den grymma grafiken skulle väga högre än dess pris i konsumenternas ögon.

Trots det, så släpptes nästan 150 olika titlar till 3DO. Innan den slutligen gick i graven 1997, efter 4 hårda år utav motvind. Men för att återgå till Road Rash till/för 3DO. Av det jag läst, sett och hört. Så ska tydligen 3DO versionen ha bäst grafik, ljud och musik kvalité. Samt så finns det grejer i 3DO versionen som inte existerar till de andra formaten.

Men som sagt var, jag skulle helst ville spela det här själv, för att kunna understryka sanningshalten kring allt det här. Ingame videon ser ialla fall sjukt nice ut =) så enjoy!



/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: EMELIE LILJEBERG

Godmorgon sötnos :)

allt bra idag?

Date: 2011-12-30 Time: 06:45:42 Url: http://nej.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy