n1wzAdy

Konsten att hålla vikten och formen över julcomment_here


Bild lånad utav extremefitness.com

Dessvärre så är inte julen och julhelgen förknippat med trevligheter med familjen, vänner och myspys. Det är även den helgen då flest människor i världen lägger på sig en hel del vikt (fett). För låt oss vara ärliga, vi stoppar ju i oss hur mycket julmat och sockersaker som helst under julperioden.

Det är givetvis inget bra och helst något som man ska undvika helt. För min del så kommer jag inte släppa på min rutiner alls, för jag vet mycket väl hur många månader utav slit jag fått lagt ner för att gå ner över 22kg. Det är som sagt var väldigt lätt att gå upp i vikt utan ansträngning, men åt det andra hållet så är det 1000gånger tuffare.

Jag har dessvärre inte uppnåt sexpacket än, men jag har blivit av med hur mycket fett som helst på magen. Så för första gången någonsin kan jag känna mina egna magmuskler! men gissningsvis så har jag ialla fall 3-5kg fläsk som ska bort (jag väger 74kg just nu).


Så här ska det se ut. Dock så måste man förbränna väldigt mycket fett för att få ett sexpack.

Men för att återgå on topic igen. Jag var tidigare idag på ÖB och gjorde en hel del fynd faktiskt. Bland annat så köpte jag riven kokos, hasselnötter, sötmandel och cashewnötter för en billig slant. Allt det där blandar jag antingen i min sallad eller ihop med havre+filmjölk varje dag.

Jag fick även syn på några träningsredskap som jag skulle vilja ha till hemma gymmet. Bland annat en rodmaskin (grymt bra för bröstet och magen), mer vikter till min skivstång (just nu väger den bara 85kg) och ett komplett hemma gym kit (det är typ en stor jäkla ställning med olika träningsfunktioner).

Hur som helst så tänker jag kämpa vidare med träningen och mina mål. Direkt på morgonen imorgon tänker jag t.ex jogga en halv mil precis som vanligt =) men lycka till med träningen och allt gott folk, och stoppa inte i er för mycket godsaker nu!

Här nedanför finner ni bra råd på hur ni ska hålla formen (och komma i form) under jul helgen.


robin
/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy