n1wzAdy

William Gibson - Hans böcker är guld värdacomment_here


Den här killen har mer hjärna och talang än de flesta. Dessutom så räknas Gibson som urfadern till Cyberpunk genren.

Det är så satans jäkla skönt att man börjat få lite mer fritid nu mera, jag har verkligen jobbat extremt mycket de senaste månaderna. Men nu har det börjat lätta lite, det har givit mig tid till att börja läsa böcker (som jag älskar att göra). Jag har säkert MINST 30st böcker (de flesta består utav teknik, Cyberpunk, programmering eller tv-dataspels design) som bara väntar på att läsas utav mig.

Först ut bland böcker att läsa för min del är William Gisons "Neuromancer" (släppt 1984, jag äger nästan alla Williams böcker nu mera btw). Jag har påtalat ett X antal gånger förut att jag är ett stort fan utav Cyberpunk (det började med Shadowrun till Megadrive, sedan vart jag ett ännu större fan när jag började spela System Shock), och Williams böcker har verkligen ett innehåll som tilltalar mig på ett sätt som väldigt få böcker kan.


Inte min första Gibson bok som jag läste ut (det var Johnny Mnemonic), men den första boken som jag tänker börja att läsa inom kort.

Själv tycker jag att det är lite tråkigt att folk börjat vända böckerna ryggen till förmån för film och ljudböcker. Personligen så tycker jag att man får en väldigt unik upplevelse genom att läsa böcker, en upplevelse som man inte kan uppleva genom t.ex film.

Jag vet inte hur det är för er, men jag har en berättar röst när jag läser och varje karaktär i böckerna får en egen röst i mitt huvud. Samt så tenderar jag att fantisera en hel del medans jag läser böcker, och det är väldigt tilltalande, avslappnande och underhållande.

Men om vi återgår till Gibson igen. Det är nog inte alla som känner till honom och hans verk, men om jag nämner
filmen Johnny Mnemonic då? (med Keanu "Matrix" Reeves i huvudrollen). Filmen från 1995 var/är baserad på Gibsons bok med samma namn (filmen är rätt okej faktiskt, fast boken är way better).

Är man inte bekant med William Gibsons böcker men gillar Cyberpunk, så bör man genast stifta bekantskap med hans verk. Det tänker ialla fall jag göra asap!



/Robin
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: M*

- Har aldrig läst någon "Gibson- bok" men får kanske ta och göra det snart då ;)! Kram vännen!

Date: 2011-09-01 Time: 00:59:07 Url: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Robin

- M

Gör du det, du kommer inte att bli besviken!

Date: 2011-09-01 Time: 12:30:09 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy