n1wzAdy

Second life - Det finns inga gränsercomment_here


Tragiskt nog så är SL extremt utseendefixerat. Det är i stort sätt omöjligt att INTE notera att allt handlar om utseendet...

Om vi bortser från alla dom större online titlarna som Wow, warhammer osv. Så finns det ett online spel som jag fastnade för. Tror det var 3år sedan eller något sådant. Som jag hörde talas om Second life via något forum. Med tanke på att jag själv varit lite så där anti mmorpg/online spel.

Så tänkte jag inte så värst mycket på det. Men senare så dök det upp en mer omfattande artikel om SL på webben (via gamespot tror jag). Och jag började se möjligheterna med spelet. Det fanns liksom inga begränsningar för vad man kunde göra.

Så jag fick en del idéer på vad jag skulle kunna göra med SL. Så jag snickrade ihop en gubbe och gav honom det flashiga namnet "Milo Kungfu". Ett stört namn, jag vet.

En helt ny digitalvärld öppnades för mig. Det var som att bli född på nytt, fast på nätet. Det finns/fanns inga begränsningar alls för vad man kunde göra (det finns vissa regler dock). Jag pratade med folk från hela världen, såg live spelningar, tävlade i danstävlingar och var delägare i en butik.

Och vilka människor man lärde att känna sen då. My god. Har inte spelat SL på säkert 2år nu. Men jag över väger starkt att börja igen. För jag är sugen på att skapa saker igen. Gillar även starkt att man kan utbilda sig i SL och träffa på studenter från olika universitet och högskolor som bedriver egna projekt i SL. Riktigt coolt måste jag säga.

Second life för mig är som en enda stor digital sandlåda som låter dig leka helt fritt med dom verktyg som finns där ifrån början, plus att du kan skapa dina egna vertyg. Möjligheterna är i princip oändliga. SL är som ett vuxnare The Sims som gått online, typ.



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Vanadis Falconer

Det finns stora möjligheter i SL. Jag försöker beskriva dem i min blogg i takt med att jag hittar dem. Kappsegla är en kul grej, jag behöver aldrig vänta på vind och väder eller sjösätta - dä ä bare å åk :) -Häng på - titta in igen!

Date: 2011-09-01 Time: 11:02:13 Url: http://vanadisser.blogspot.com/
Postat av: Robin

- Vanadis

Förstår vad du menar, själv tyckte jag att det var kul att bygga saker, se livespelningar och att umgås med folk från hela världen =) överväger att börja spela igen!

Date: 2011-09-01 Time: 12:26:53 Url: http://gamingground.blogg.se/
Postat av: NE0 Timeless

Hej :)

Riktigt kul att du skrev om Secondlife - Jag håller inte riktigt att det är ett "SPEL" secondlife är mycket mer än ett spel, men visst kan man även spela rollspel i Secondlife ! ha en bra helg



NEO

Date: 2011-09-02 Time: 20:50:35 Url: http://www.secondlife.devote.se

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy