n1wzAdy

Newcomer - Kanske den sista C64 titelncomment_here


Skaparna utav Newcomer beskriver sitt spel som "det ultimata äventyret". Stora ord kan tyckas, men Newcomer är ett väldigt, väldigt stort spel.

Jag ska väl direkt krypa till korset och erkänna att jag aldrig varit någon C64 användare direkt. Men helt och hållet mitt fel är det ju faktiskt inte, i och med att jag är född 1984. Jag kände dessutom knappt någon som äns ägde en C64 heller.

Därför är det lite utav en väldigt speciell känsla att upptäcka C64 spel idag på 2000talet, titlar som var big deal på 80talet och början utav 90talet. Trots att C64 varit dödsförklard sedan mitten på 90talet så lever den vidare bland fansen på nätet ialla fall.


Det är gott om dialoger och cutscenes i Newcomer.

Fast det som jag nu kommer att uppmärksamma är något unikt som ett C64 spelprojekt som pågått i över 20år (Level var nog först ut att ta upp det i Sverige). Jag syftar på "Newcomer", ett action/äventyr med över 180 interaktiva karaktärer, fler än 50st unika miljöer, 180,000 rader med dialog/text. Allt detta har presats samman på endast 2MB!

Newcomer vart släppt redan 2001 (som jag förstår det), men utvecklarna har förfinat spelet om och om igen. För att uppnå en så nära in på perfekt spelupplevelse som möjligt. Så frågan är väl egentligen när den slutgiltiga versionen utav Newcomer kommer att ha release?

Jag bör också poängtera ut att Newcomer kräver att man antingen har en C64 till hans (den fysiska maskinen/datorn) eller en C64 emulator. Själv så tänker jag helt klart att skaffa Newcomer så fort som den är done and made till 100%!



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: vadfanskajagheta.se - Uppsalas största blogg

sv: haha nej alltså ja svarade på en gammal kommentar det med moppen :P

Date: 2011-08-25 Time: 22:05:48 Url: http://vadfanskajagheta.se

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy