n1wzAdy

Command and Conquer Generals - Mitt första mission!comment_here

generals
Det är över 5år sedan sist jag spelade C&C Generals. Men nu är det äntligen dags att åter leka general.

Jag har i stort sätt hållt mig borta ifrån C&C serien i snart 6års tid nu. Mycket pga att jag tröttnade på serien helt efter C&C Red Alert 3 (som imo är ett riktigt fiasko), samt att jag tappade lusten helt när jag testade på C&C4. Men en kväll så bestämde jag mig för att ta fram en utav de äldre C&C titlarna.

Det fick bli Generals (för jag har faktiskt aldrig klarat ut originalet och inte expansionen heller), och jag började spela som USA (det finns tre fraktioner totalt sätt. Usa, Kina och GLA). Då jag hade ett svagt minne utav att C&C Generals var/är relativt enkelt, så valde jag att spela på Hard.

I vilket fall som helst, så bestämde jag mig för att banda in mitt första uppdrag (jag råkade köra över några civila med en pansarvagn när jag nös, oops, my bad -_-). Det gick så där, det finns en hel del knappar, features osv som man måste lära sig att behärska för att bli grym på C&C Generals.

Man kan inte heller sitta och tveka i två hundra år heller. Det ska vara chop chop hela tiden i stort sätt. Annars kommer man att känna av många och hårda nederlag (i synnerlighet om man spelar över LAN eller på nätet emot duktiga mänskliga spelare).

I vilket fall, min första inbandade RTS video är nu en verklighet. Enjoy!




/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy