n1wzAdy

Åter till Castlevania för första gången på över 18årcomment_here


Simon Belmont kommer att möta många faror innnan han möter ondskan själv, Dracula.

Igår kväll vart jag lite nostaligsk sentimental utav mig. Jag har skaffat mig själv en Nes maskin och jag drog igång Castlevania. Det är över 18år sen jag spelade det spelet. Jag tror inte jag är den enda som förknippar spel och dess upplevelser med minnen från det förgångna. Jag satt helt ensam i mitt rum och mindes tillbaks till en tid då man inte hade några som helst bekymelser i världen.

En tid då det fanns skratt, stark vänskap och lek. Vill inte låta blödig men för mig så är Castlevania mer än ett spel. Det är en tillbaka blick över hela min barndom. Men om jag ska övergå till själva spelet (som var det första Nes spelet jag kört på gud vet hur längre) så var/är det faktist snyggare än jag minns det. Alltså, jag spelade en massa nes spel igår kväll. Och det är rätt coolt hur somliga spel åldrats med värdighet (och några inte). Det är yttliggare ett bevis på att i grund och botten så spelar grafiken inte så stor roll.

Är inte spelet underhållande och levererar spelglädje, så lägger jag ialla fall inte ner min tid och pengar på det. Det är inte svårt att förstå att Nes vart en framgångs saga när man tänker tillbaks på allt (om man bort ser från faktan). Trots att jag var uppväxt med Segas produkter så har jag alltid förknippat Nintendo med Kvalité. Jag ska inte gå under stolen med att jag vart helt lyrisk när min kompis (då) ringt mig och sagt att han fått ett nytt Nes spel.

För att sumera upp det hela. Det kommer att bli fler Nes kvällar för min del. Inte bara för att återuppleva minnen utan för att jag helt enkelt vill ha en rolig spel kväll. En gammal nes frälst är på nytt född.

Hemsida

http://www.konami-data.com/officialsites/castlevania/

Fansite
http://castlevaniadungeon.net/dungeon.html

/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy