n1wzAdy

Project Zero - Att fota spöken är inte alltid så enkeltcomment_here


Det är riktigt, riktigt creepy att spela PZ helt ensam i ett nedsläckt rum med hemmabio system.

Jag bänkade mig framför min tv igår och kickade igång Tecmos skräckspel Project Zero (Fatal Frame) från 2001 för PS2. Man spelar som den japanska tjejen Miku som letar efter sin försvunna bror, det leder henne till slut till ett hemsökt hus (Himuro huset).

Man kommer att få underhålla sig med att ta foton på fler talet spöken och undersöka bra många utrymmen innan spelet är slut. Jag har precis börjat att spela första delen, men redan efter en timme så vart det lite så där halvt obehagligt (dock på ett bra sätt).

Och ja, PZ är helt klart ett spel som man ska spela helt själv. En grundregel som jag alltid hållt mig till när det gäller skräckspel (samma sak gäller för böcker och filmer) är att alltid spela dom själv i ett nedsläckt rum.

Jag äger för tillfället bara den första delen utav 4 (det senaste spelet finns dock bara för Wii), men tanken är att jag ska äga alla delerna en dag. Jag kan lugnt rekommendera PZ till alla som gillar skräck och filmer som The Ring och The Grudge.



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Linn-Lay

Gott nytt år på dig hoppas du får en toppen år fylld av lycka :D

Date: 2010-12-31 Time: 12:10:10 Url: http://linn-lay.se
Postat av: Sara - Only me

svar tack detsamma! ha en bra kväll (:<3

Date: 2010-12-31 Time: 12:34:17 Url: http://ssasas.blogg.se/
Postat av: ojs

hoppas du får en bra nyårsafton :)

Date: 2010-12-31 Time: 14:34:45 Url: http://ojsemma.blogg.se/
Postat av: Robin

- Linn-Lay

Tack det samma du :)



- Sara

Thx ^^



- ojs

Ha det great du med!

Date: 2010-12-31 Time: 14:50:04 Url: http://gamingground.blogg.se/
Postat av: Alina

Gott nytt år på dig med!!! =)

Date: 2010-12-31 Time: 14:55:36 Url: http://alinah.se

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy