n1wzAdy

Shining Force 1+2 - Megadrives RPG pärlorcomment_here



Här kan vi verkligen snacka om hög kalibrig rollspel/RTS action av högsta klass och kvalité.

Jag köpte precis bägge Shining Force spelen till Megadrive. Jag har inte ägt dom i original sedan mitten av 90talet, då jag var så pass jäkla dum att jag sålde dom + hela min megadrive samling till en bekant. Vilket jag bittert ångra i många, många år. Shining Force för mig är mer än bara ett spel, det är något betydligt större.

För det första så är det min barndom i en ask och för det andra så är det något utav det bästa som någonsin släppts inom genren. Trots att första spelet kom ut 1992 och del II kom ut 1994. Så skiner dom fortfarande lika starkt.

Bägge mina bröder älskar Shining Force serien också. En sak som jag verkligen älskade var att spelen inte innehöll några random encounters från helvetet a la Final Fantasy. Sedan var ju alla striderna turordnings baserade. Det var som ett roligare och snyggare schack spel, med betydligt fler alternativ.

Och det fanns tok många olika spelbara karaktärer att välja mellan, som man kunde få med i sin arme. Sedan var det ju mycket dramatik, spänning och mystik också. För att inte tala om musiken som fick äns adrenalin att gå i taket.

Dessvärre äger jag inte del III, som enbart kom ut till Sega Saturn. Finns även ett spel till Sega CD som jag vill ha. Men dom kommer förr eller senare att finns i min samling också. Är man ett fan, så måste man givetvis ha en komplett samling också.





/Robin
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy