n1wzAdy

Pimp my pc - Extreme editioncomment_here


Kanske inte riktigt så jag vill att min dator ska se ut nej. Men alla har väl sin smak antar jag.

Sitter och kollar igenom sida efter sida med hårdvara och datorkomponenter. Det har blivit dags för mig att sätta ihop en ny Gamer dator (har inte gjort det på år och dar). Men det är en jungel ska nämnas, jag gör som jag alltid gjort sedan man var en liten Gamer.

Jag kollar igenom PC Gamer´s recensioner, samt sidor på nätet efter högt rankade produkter. Sedan gör man typ en lista på dom bästa grejerna och kollar upp priser för samtliga prylar. Sedan får man prioritera och anpassa sig efter vad pluskan tillåter.

I mitt fall blir det grejer för max 6000kr. Då jag vare sig behöver skärm, tangentbord, mus, nätagg t.ex. Då jag redan har bra produkter. Så det är HDD, minnen, CPU, moderkort, samt ett grymt graffekort som jag behöver. Så jävla less på att dom nyare spelen hackar på min dator.

Tror PCG´s gamer rigg gick på 10-12k eller något sånt (en komplett dator), men som sagt. Jag behöver bara en handfull av delar för att få en helt ny och fräsch dator.

Kan dock redan nu säga att jag INTE kommer att modda med en massa neonljus och sånt krafs. För det första så är det inte särskilt diskret, det retar gallfeber på alla runt omkring än och det är inte fullt så lätt att fokusera på det man gör heller.

Så min nya gamer burk kommer inte att se ut som den här nedanför t.ex (snacka om diskret dator där...).



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy