n1wzAdy

Japan gifter sig med kvinnlig spelkaraktär...WTF?!comment_here


Ah ha! så det är där tjejerna gömmer sig. Då vet jag det då.

Min spontana reaktion vart först att sätta teet i halsen sen att jag vart tvungen att kolla upp om det verkligen var sant. Hörde det först via en Gamer kompis på nätet imorse. Sen fick jag höra det via ett forum. För att sammafatta det hela. En japan som går under nicket "Sal9000" ska ha gift sig under en cermoni i Japan (Guam) med en kvinnlig karaktär (Nene Anegasaki) från dejting simulator Ds spelet "Love Plus". Cermonin hade både DJ, präst och åskådare (snacka om att ta det hela super seriöst).


Te för två? nice nice

Flera frågor poppade upp i mitt huvud direkt "Är det här ett skämt eller?" "Måste vara ett PR trick från Konami´s sida". Men vad jag förstått det som så är det INTE fake. Det är äkta. Och det är....ganska creepy. Lägger man dessutom till det faktumet att det finns kvinnliga robotar i Japan som både kan prata och uttrycka känslor, som ser nästan 100% mänskliga ut. Så kan man inte låta bli att dra paralleler till Anime serien Armitage 3 (Behöver inte gå in på extrema detaljer. Men det finns robot prostituerade som inte går att skilja från den riktiga varan).



Hmm, vilken tjej ska jag terra/stalk idag då? tänk tänk.

Finns uppenbarligen ingen gräns för hur långt en person är beredd att gå. För att förverkliga sin fantasi, hur sjukt och sne vridet det än må vara. Och det ska även nämas att det här inte är första gången det sker. Det här är väl det mer kända fallet som poppat upp på nätet (och nu media). Jag ska erkänna att jag deltog som åskådre på ett bröllop i pc online spelet "Second Life". Men det var typ 2år sen eller något sådant. Sen tog jag det inte på allvar (seriöst). Det var ju bara ett spel.



Loli warning, red alert level.

Men för somliga är det mer än ett spel. Det blir en del utav deras liv. En förlängd verklighet i deras alldagliga vardag. Ska inte sitta och spekulera i det allt för mycket. Men när det gått så här långt som i Sal 9000 fall. Då har det spårat ur ganska rejällt (han behöver seriöst talat en riktig flickvän). Och dessvärre så är det här ingen bra PR för vare sig killar eller spelmediat som sig.

Är så jäkla less på den sne vridna bilden media och andra ger oss Gamers. Den bilden har dock börjat tvättats bort lite, sakta men säkert. Bara för att man spelar eller är intresserad utav tv-dataspel. Så är man inte = en loser/no lifer/nörd. Idag är det många kändisar, sport stjärnor osv som öppet erkänner att dom spelar tv-datapspel (Bland annat Peter Forsberg, George lucas, Steven Spielberg mfl).

Jag själv både sportar, tränar, lirar gitarr och gör mycket annat. Så jag är helt klart ett levande bevis på nörd/no lifer stämpeln på Gamers inte stämmer överens med verkligheten. Givetvis finns det såna också. Men alla är inte såna.

Själva bröloppet mellan Sal 9000 och speltjejen Nene Anegasaki

http://www.youtube.com/watch?v=hsikPswAYUM

/Robin
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy