n1wzAdy

Bad Company 2 360 beta testcomment_here



Mina ögon gör ont. Allt jag ser är vit kontrast som uppenbarligen blivit DICE's färgval när det kommer till speglandet av spelet design. Och medans jag gnuggar mina ögon bakom kisandet så blir jag skjutet av en välplacerad sniper som slagit upp tält och lägereld på ett av hustaken i betans spelbara bana "Arica Harbour".

Battlefield: Bad Company 2 är ett mycket efterlängtat spel i min spelvärld som redan tröttnat på Modern Warfare 2. Första Bad Company var för mig lagarbete och en trevligare upplevelse jämfört med de hetsiga eldstriderna i Call of Duty 4. Just Bad Company 2 blir lätt bortglömt i skuggan av just Modern Warfare 2 och det är givetvis mycket synd. Spelet ser på förhand uppiffat ut och med tanke på den framgång Battlefield 1943 fick på Xbox Live och PSN så kan man ju bara drömma hur väl DICE skulle kunna hantera den färdiga slutprodukten av Bad Company 2.

 


Man kan nog fet glömma att det blir en sån här vinter i år.

Betan då, jo jag har hunnit spela nu ett par timmar och kan väl direkt säga att jag tyvärr blev lite tveksam. Jag nämnde ovan designvalet i dess extrema vita kontrast från sanden som speglas av ökensolen. Jag mår nästan illa av tanken hur snöupplevelsen i spelet kommer upplevas men jag håller andan då jag säger att detta är något som måste åtgärdas omedelbart.

Spelläget som det bjuds på är tyvärr inte det uppskattade territorium baserade "The Conquest" som visat sig vara oerhört populärt i både första Bad Company och Battlefield 1943. Istället får vi nöja oss med Rush (Gold Rush från Bad Company) där det handlar om att detonera sprängladdningar och motståndarlaget att försvara, har ni tidigare spelat Battlefield: Bad Company så vet ni precis vad det rör sig om.



Peter tog fel på turister och terrorister. Blir nog ingen löneförhandling i år heller.

Detta kan ses lite som en besvikelse men står som tur är inte som avgörandet i hur vi ser på spelupplevelsen och spelbarheten i spelet. Men jag måste påpeka det att det känns nästan som att spela Bad Company på nytt men med denna gång välpolerad grafik och detaljrikedom i vit kontrast (jag tjatar på). Det imponerade ljudet kvarstår och chockerande är det att Playstation 3-kontrollen faktiskt är spelbar i en första persons skjutare (jag testade aldrig första Bad Company på Playststion 3).


Var nog ingen smart ide att köra handgranatspoker i påverkat tillstånd.

Att spelet känns och spelas som första Bad Company är absolut inget negativt, tvärtom. Problemet ligger väl i att det känns lite för bekant och att nyheterna är få, nästan inga alls. Fortfarande måste man få sina liv helade och inte den numera klassiska återhämtningsmetoden som används av i storts ett alla spel idag. Det är lite av en besvikelse då det fungerade bra i Battlefield 1943.



För hans del så hoppas jag att helikoptern är på hans sida.

Fyra klasser av vapen får vi ta del av och de som spelat Battlefield-serien innan vet precis vad det rör sig om. Klassiskt snipergevär och mindre kaliber i form av SMG's och även lite större puffror, något för hela familjen helt enkelt. Olika klasser för olika spelstilar där du får extratillbehör i form av sprängämnen eller granatkastare. Det spelas precis som tidigare Battlefield-spel, jag upprepar det gärna flera gånger.


En helt vanlig dag i lumpen för Fredrik och David.

Besvikelsen ligger helt klart i de få nyheterna samtidigt som det positiva skyddas av ett grafiklyft och att spelbarheten är intakt så är jag inte orolig. Nu hoppas jag givetvis att DICE slänger inte något som verkligen kan knocka mig av stolen och som gör detta spel till årets kanske hetaste spel 2010.

Hemsida
http://badcompany2.ea.com/


/Mathias
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy