n1wzAdy

Robins topp 10 spel genom tiderna. Plats 2comment_here

2 . System Shock 2
Format: PC
Utvecklare: Irrational Games/Looking Glass Studios
Utgivningsår: 1999





Har man inte spelat System Shock 2 så har man inte spelat alls. Så skulle man kunna vara kaxig och säga. Spelet var revolutionernade när det kom ut (och långt före sin tid). Spelet kom ut 1999 och gjordes av Irrational Games (ja, Ken Levine jobbade där då) och Looking Glass Studios (Warren Spector).

Det kan bäst beskrivas som ett FPS/Sci-fi/survival horror spel. Jag körde ettan när det kom ut 1994 nån gång, och redan där var jag fast med hela Cyberpunk/hack/sci-fi grejen. Då jag gillar teknik, datorer och Sci-fi, så jag fastnade direkt för spelet. Så när väl uppföljaren kom ut (jag ska nämna att jag han klarat spelet INNAN PC Gamer gav spelet det fjuttiga betyget 85%. Vilket är ett helgerån. Personen ifråga som skrev recensionen måste ha tagit nån form av drog när han/hon gav det ett slutgiltigt betyg) så hade jag väldigt höga förväntningar.

Jag vart inte missnöjd på nån punkt. Det levererade precis allt och lite till. Det är det enda spelet ihop med Fallout 2, Deus Ex, X-Com 2 och Diablo 2 som åter installeras på min dator med jämna mellanrum. Det säger en hel del.

Men om jag ska sammanfatta varför System Shock 2 är med på min lista så skulle det se ut som följande:

- Helt unikt spel. Kan inte komma på nåt spel som blandar FPS/rpg/horror/Sci-fi och gör det så bra som System Shock 2 gör det.

- Spelkänslan. Man hoppar till en del genom spelets gång i alla korridorer, labb och matsalar när man blir anfallen av muterade missfoster, apor, robotar m.m. Och det finns en hel drös med vapen som dessutom går att modifera.

- Musiken är så pass kick ass att jag till och med köpte OST när det begav sig. - Storyn/handlingen är väldigt medryckande. Man är hela tiden en del av allt som händer på ett eller annat sätt. Sen förs storyn fram på ett väldigt bra sätt. Man hittar dagböcker och filer i datorer som talar om vad som hänt på skeppet ”Von Braun”.

- The many säger jag bara. The many! Rekommenderar alla att köra System Shock 2 som gillar Theif, System Shock 1 och Deus Ex.

http://www.sshock2.com/

/Robin
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy